Skolestruktur for skoler på Godsbaneterrænet og i Bådehavnsgadekvarteret

Kære forældre

Jeg har vedhæftet høring om forslag til skolestruktur for skoler på Godsbaneterrænet, som er aktuelt for Bavnehøj Skole.

En enig skolebestyrelse, medarbejdergruppe samt elever i elevrådet peger på løsningen, hvor Bavnehøj Skole skal have 3 spor fra 0. til og med 5. klasse. Elever fra 6. klasse og opefter skal samles med 6. klasseseleverne på den nye skole på Godsbaneterrænet. Det er vigtigt, at vi laver en god proces med dannelsen af den nye udskoling, så vi får  sammensat nye og stærke klasser.

Den nye skole forventes færdig i ca. 2030

Vi oplever, at vores unge elever ofte ønsker at være sammen med andre og flere unge i et miljø indrettet til og for dem.

Ligeledes vil en større udskolingsmiljø styrke fagfagligheden blandt lærerne - af den grund, at der er flere sparrings- og samarbejdspartnere.

Vi lavet et samlet høringssvar, som underbygger det, vi allerede har talt om ved høringer på skolen i efteråret.

Når høringssvaret er godkendt, vil jeg lægge det på AULA.

I en velkomne til  at give jeres mening til kende.

Bedste hilsner

Pia

Høringsbrev.pdf

Shape Created with Sketch.